2019-11-06

Regulamin monitoringu wizyjnego

Regulamin funkcjonowania i administrowania
systemu monitoringu wizyjnego
w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej
im. bł. o. Rafała Chylińskiego
w Zgierzu

Postanowienia ogólne

§ 1. Przez system monitoringu wizyjnego zwany dalej „monitoringiem” rozumie się instalację składającą się ze sprzętowych i programowych elementów służącą do odbioru obrazu, jego rejestracji, odtwarzania lub automatycznej identyfikacji osób objętych monitoringiem wizyjnym. Monitoring wizyjny wykonuje się w otwartej przestrzeni publicznej tj. teren na zewnątrz budynków MOPS – parking (ul. Długa 56), podwórko (ul. Długa 77), parking, teren przed budynkiem (ul. Łęczycka 24), a także wewnątrz budynków – system kamer na korytarzach we wszystkich trzech lokalizacjach. Ponadto monitoring przy ul. Cezaka 12 - obiekt "Lodówka Społeczna" - kamera zewnętrzna i wewnętrzna.

§ 2. Administratorem Danych Osobowych (ADO) jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej im. bł. o. Rafała Chylińskiego w Zgierzu, reprezentowany przez dyrektora.

§ 3. Każdej osobie przysługuje prawo do informacji o objęciu jej monitoringiem wizyjnym w otwartej przestrzeni publicznej.

§ 4. 1. Identyfikację osób wykonuje się poprzez podjęcie działań polegających na zestawieniu w sposób manualny obrazu z danymi pozwalającymi na identyfikację tożsamości osoby objętej monitoringiem wizyjnym oraz przekształcanie obrazu, którego celem jest określenie cech charakterystycznych lub właściwości zarejestrowanego obiektu (np. zidentyfikowanie numeru rejestracyjnego samochodu).

2. Manualna identyfikacja osób znajdujących się w obszarze objętym monitoringiem, będzie prowadzona jedynie przy uwzględnieniu celów wynikających z niniejszego Regulaminu. Ponadto podlega ona rygorom wynikającym zodpowiednich przepisów prawa.

3. Monitoring stosuje się zgodnie z art. 5 oraz art. 6 ust. 1 lit. e)  rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, działu X o bezpieczeństwie i higienie pracy Kodeksu pracy, art. 222 §1 Kodeksu Pracy.

§ 5. 1. System rejestracji monitoringu – urządzenia rejestrujące znajdują się w poszczególnych budynkach i umiejscowione są w chronionych szafach o ograniczonym dostępie.

2. Nie prowadzi się stałej obserwacji obrazu z monitoringu, a podgląd live(„na żywo”)z kamer może być uruchomiony w określonych sytuacjach, zgodnie z dyspozycją Dyrektora Jednostkilub osób uprawnionych.

Cel i przeznaczenie monitoringu wizyjnego

§ 6. 1. System służy do obserwacji bezpośredniego otoczenia miejsc, w których zainstalowane są kamery- wewnątrz i na zewnątrz budynkówbędącychsiedzibą Ośrodka.

2. Rejestracja obrazu z monitoringu ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa i porządku publicznego, ochrony osób i mienia, w szczególności pracowników jednostki oraz jej klientów.

Administrowanie systemem i nadzór

§ 7. Administrowanie systemem, nadzorem oraz odpowiedzialność za bieżącą pracę i funkcjonowanie systemu ponosi:

1. Dyrektor Jednostki(ADO / DJ)– w zakresie merytorycznym, odpowiada za koordynację prac związanych z utrzymaniem i rozwojem monitoringu, zapewnieniem materiałów, środków oraz zasobów na realizację zadań w tym zakresie, nadzór nad działalnością podejmowaną przez Administratora Monitoringu(AM).

2. Administrator systemu informatycznego (ASI) - w zakresie technicznym, odpowiada za funkcjonowanie infrastruktury systemu monitoringu, udostępnia uprawnionemu podmiotowi system do konserwacji i okresowych przeglądów oraz napraw serwisowych. W zakresie merytorycznym, zapewnia ciągłość obsługi  serwisowej, sporządza stosowne dokumentacje, występuje z wnioskiem o nadanie lub cofnięcie imiennych upoważnień do administratora danych. Opracowuje i wdraża procedury związane z funkcjonowaniem systemu.Pełni rolę Administratora Monitoringu (AM).

3. Inspektor Ochrony Danych(IOD) - w zakresie zapewnienia ochrony przetwarzanych danych osobowych, w tym w szczególności za przeciwdziałanie dostępowi osób trzecich do systemu, w którym przetwarzane są dane osobowe oraz za podejmowanie odpowiednich działań w przypadku wykrycia naruszeń w systemie ochrony danych osobowych, współpracuje z operatorem systemu. Współpracuje z ASI w zakresie realizacji procedur nadzoru nad monitoringiem.

§ 8. 1. Dostęp do bezpośredniej obserwacji z kamer, a także do zapisu i przetwarzania materiałów mają wyłącznie wyznaczeni pracownicy jednostki– Administratorzy Monitoringu, a także osoby upoważnione przez DJ lub AM.

2. Dostęp do elementów systemu ma osoba fizyczna lub prawna, z którą zastała podpisana umowa na przeglądy konserwacyjne.

3. Wszystkim osobom wyznaczonym przez ADO nadawane są imienne upoważnienia do przetwarzania danych osobowych oraz indywidualny login i hasło dostępu do systemu.

4. Rejestr osób upoważnionych do dostępu do systemu prowadzi IOD.

5. Rejestr wydanych loginów i haseł dostępu do systemu prowadzi ASI.

6. Osoby upoważnione do dostępu do systemu, są zobowiązane do nieudostępniania informacji uzyskanych w trakcie prowadzenia monitoringu oraz dotyczących bezpieczeństwa funkcjonowania systemów.

7. Dane zarejestrowane na nośniku oraz kopie obrazu można udostępnić uprawnionym podmiotom w zakresie prowadzonych przez nie czynności, w szczególności sądom, prokuratorom, policji, na podstawie pisemnego wniosku.

8. Podmioty uprawnione mogą korzystać z systemu tylko w niezbędnym zakresie, w celu zapobiegania lub wykrywania przestępstw lub wykroczeń, w sposób, który nie utrudni realizacji celu funkcjonowania systemu.

9. Wykorzystanie systemu przez uprawnione podmioty, wraz z uzasadnieniem oraz wskazaniem czasu udostępnienia odnotowuje IODw rejestrze udostępnień.

Metody i środki uwierzytelniania w systemie monitoringu

§ 9. 1. Mając na uwadze zagwarantowanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych oraz możliwości identyfikacji osób korzystających z systemu stosuje się loginy i hasła dostępowe do systemu.

2. Wszelkie urządzenia sprzętowe lub programowe, które na początku posiadały hasło domyślne, muszą mieć zmienione hasło zgodnie z Polityką Bezpieczeństwa Informacji oraz Regulaminem Sieci Komputerowej MOPS.

3. Hasła nie mogą być przechowywane oraz przesyłane w systemach monitoringu w postaci jawnej.

Rejestrowanie zdarzeń, sposób i terminy przechowywania nagrań oraz tryb ich usuwania

§ 10. 1. Nie prowadzi się stałej obserwacji obrazu z monitoringu.

2. Rejestracja obrazu odbywa się nieprzerwanie przez całą dobę.

3. Obszar obserwowanej strefy jest ustalony na stałe, a ewentualne zmiany w tym zakresie są odnotowywane przez AMi muszą być zatwierdzone przez Dyrektora Jednostki.

4. Praca kamery, podczas obserwacji wyznaczonego obszaru odbywa się samoczynnie – gdzie otoczenie w zasięgu kamery jest obserwowane według wyznaczonej ścieżki i następuje rejestracja tego obrazu.

5. Obraz z kamer jest przesyłany drogą kablową do urządzeń rejestrujących.

6. Monitoringowi nie podlegają pomieszczenia sanitarne, socjalne oraz palarnia.

§ 11. 1. Zarejestrowany obraz przechowuje się przez okres nie krótszy niż 7 dni od daty rejestracji i nie dłuższy niż 3 miesiące.

2. Urządzenia techniczne zastosowane w Ośrodku pozwalają na zapis ciągły materiału video i nadpisywane są nowymi nagraniami automatycznie po okresie do 14 dni w sposób narastający.

§ 12. 1. Kopie nagrań zawierające naruszenia prawa są wykonywane i przekazywane wyłącznie na wniosek uprawnionego podmiotu, a okres ich przechowywania wydłużony zostaje do czasu prawomocnego zakończenia postępowania w sprawie.

2. Usuwanie nagrań będzie realizowane, w zależności od sposobu rejestracji obrazu, przez jego skasowanie lub nadpisywanie, przy zakazie jego technicznego odzyskania, chyba że odzyskanie zostanie nakazane przez organ uprawniony w ramach prowadzonego postępowania.

§ 13. 1. Wykorzystanie zarejestrowanego obrazu każdorazowo podlega odnotowaniu.

2. Wykorzystanie materiału video zarejestrowanego na stanowisku polega w szczególności na

1) zabezpieczeniu obrazu ze zdarzeń będących przedmiotem postępowania karnego, w sprawach o wykroczenia, postępowaniach administracyjnych, poprzez sporządzenie zapisu na nośniku w postaci płyty CD-R, DVD-R lub innym.

2) zabezpieczeniu wizerunku sprawców przestępstw i wykroczeń do prowadzonych postępowań.

 

Monitoring na terenie zakładu pracy – klauzula informacyjna

 

1. Zgodnie z art. 5 oraz art. 6 ust. 1 lit. e)  rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku  z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, art. 22 ust. 2 Kodeksu Pracy, działu X o bezpieczeństwie i higienie pracy Kodeksu Pracy, art. 222 §1 Kodeksu Pracy, stosuje się monitoring wizyjny zewnętrzny i wewnętrzny w budynkach przy ul. Długiej 56, ul. Długiej 77, ul. Łęczyckiej 24 w celu zapewnienia bezpieczeństwa publicznego oraz ochrony osób i mienia.

 

2. Administratorem danych osobowych  jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej im. bł. o. Rafała Chylińskiego z siedzibą w Zgierzu przy ul. Długiej 56, zwany dalej Administratorem; Administrator prowadzi operacje przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.

 

3. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych: budynek MOPS, ul. Długa 56, pok. 8, nr tel. 42 716-42-13 wew. 28, mail: iodo@mopszgierz.pl.

 

4. Pani/Pana dane osobowe w postaci wizerunku Podane przez Panią/Pana dane osobowe będą udostępniane podmiotom uprawnionym do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa oraz umów – w szczególności organom ścigania w przypadku prowadzenia postępowań dotyczących wykroczeń i przestępstw.

 

5. Monitoringiem objęty jest następujący obszar przedstawiony poniżej:

Lokalizacja budynku

Umiejscowienie kamer

ul. Długa 56

- Kamery wewnątrz budynku rozmieszczone przy wejściu, na korytarzach (parter i I piętro) oraz przy okienku kasowym.

- Kamery na zewnątrz rozmieszczone przy placu zabaw, przed wejściem do budynku oraz na budynku skierowane na parking.

ul. Długa 77

- Kamery wewnątrz budynku rozmieszczone na korytarzach (parter i I piętro).

- Kamera zewnętrzna przy wejściu – skierowana na podwórko.

Ul. Łęczycka 12

- Kamery wewnątrz budynku rozmieszczone na sali obsługi.

- Kamery na zewnątrz rozmieszczone przy wejściu i skierowane na parking.

Ul. Cezaka 12

- Kamera na zewnątrz na budynku

- Kamera w pomieszczeniu – przy Lodówce Społecznej


6. Materiały z monitoringu będą przechowywane do 14 dni, licząc od dnia ich rejestracji. Po tym terminie nagrania są automatycznie nadpisywane nowym materiałem.

 

7. Osoba zarejestrowana przez system monitoringu ma prawo wglądu do treści danych na zasadach określonych w art. 15 RODO, prawo do ograniczenia przetwarzania danych na zasadach określonych w art. 18 RODO.

 

7. 1 Osoba monitorowana posiada prawo do informacji o istnieniu monitoringu w określonym miejscu, jego zasięgu, celu, nazwie podmiotu odpowiedzialnego za instalację, jego adresie i danych do kontaktu;

- prawo dostępu do nagrań w uzasadnionych przypadkach;

- prawo żądania usunięcia danych jej dotyczących;

- prawo do anonimizacji wizerunku na zarejestrowanych obrazach i/lub usunięcia dotyczących jej danych osobowych;

- prawo do przetwarzania danych przez ograniczony czas.

 

8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.

 

Postanowienia końcowe

§ 14. Obowiązek informacyjny w odniesieniu do systemu w otwartej przestrzeni publicznej realizuje się poprzezoznaczeniemiejsca usytuowania kamer wchodzących w skład systemu monitoringu wizyjnego poprzez umieszczenie tablic informacyjnych, informację na stronie internetowej Ośrodka, udostępnienie Regulaminu Monitoringu w Punkcie Informacji.

§ 15. W sprawach nieuregulowanych, w niniejszym regulaminie, zastosowanie mają obowiązujące przepisy prawa.

 

 Załącznik Nr 1 do Regulamin funkcjonowania i administrowania systemu monitoringu wizyjnego

 

znak ……………………….                                                                  Zgierz, …………………………….

                                                                                                                                      (data)

 

NOTATKA SŁUŻBOWA
sporządzona w dniu ………………………

 

W dniu ............................   o godzinie .......................... z punktu kamerowego .......................................

zarejestrowano przestępstwo / wykroczenie / zdarzenie* polegające na: ................................................................

.........................................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................................

mające miejsce na / w: .......................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................................

Niniejszą notatkę sporządzono w celu: ................................................................................................................

.........................................................................................................................................................................

 

 

                                                                                         ……………………………………….

                                                                                   (czytelny podpis osoby sporządzającej raport)

 

 Załącznik Nr 2 do Regulamin funkcjonowania i administrowania systemu monitoringu wizyjnego

podmiot występujący:

znak ……………………….                                                                  Zgierz, …………………………….

                                                                                                                                      (data)

 

WNIOSEK
O UDOSTĘPNIENIE ZAPISU ZE STANOWISKA
MONITORINGU WIZYJNEGO

 

Wnoszę o udostępnienie przeglądu / sporządzenie i przekazanie kopii* materiału archiwalnego zarejestrowanego na stanowisku monitoringu:

Start:

godzina

miesiąc

rok

uwagi

 

 

 

 

Koniec:

godzina

miesiąc

rok

uwagi

 

 

 

 

 

Materiały wykorzystane będą w celu: ………………………………………………………………...

 

Proszę o sporządzenie i przekazanie kopii nagrania na następującym nośniku: …………………….

 

 

 

                                                                                         ……………………………………….

                                                                                   (czytelny podpis osoby sporządzającej raport)

 

 

 

 

 Załącznik Nr 3 do Regulamin funkcjonowania i administrowania systemu monitoringu wizyjnego

 

znak ……………………….                                                                  Zgierz, …………………………….

                                                                                                                                            (data)

 

ADNOTACJE PRACOWNIKA SPORZĄDZAJĄCEGO KOPIĘ NAGRANIA

 

Mając na uwadze wniosek znak: ....................................................  z dnia: ....................................................

w sprawie o udostępnienie zapisu ze stanowiska monitoringu wizyjnego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej im. bł. o. Rafała Chylińskiego w Zgierzu, materiał video został nagrany na nośniku: .......... ……………………………….

i po nagraniu przekazany:

.........................................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................................

 

                                                                   adnotację sporządził: ………………………....

 

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..